Voel jij de druk om jezelf te zijn?
De persoon, of de post!
Wat is jouw verhaal? Het belang van het hebben van een verhaal lijkt steeds meer toe te nemen. Maar is het “jouw verhaal” of het verhaal dat je volgers willen lezen! Tegenwoordig lijkt het wel alsof de hoeveelheid volgers direct wordt gemeten aan het succes. Wat zegt de hoeveelheid volgers nou eigenlijk over je succes
Werken wij inmiddels allemaal stiekem toe naar het zijn van een algoritme? Met welke boodschap bereik ik het meeste publiek? Wat willen mijn volgers lezen of wat kan ik doen om meer volgers te krijgen?. Waarom is dit zo relevant?
Vertel alsjeblieft jouw verhaal. Waarom doe je wat je doet? Wat wil je bereiken met wat je doet en hoe wil je dit doen. Focus op waar je gelukkig van wordt en niet waar anderen gelukkig van worden. “Verander de wereld, begin bij jezelf” Hier kan ik mijzelf ook makkelijker mee identificeren!
Laat je niet leiden door anderen maar leidt jezelf
Stel jij jezelf weleens de vraag “wat zal een ander van mij denken” en voel jij daarbij dat je geleefd wordt door die gedachten? We kennen allemaal dat stemmetje in onze hoofd of we het nou willen of niet, Maar waarom laat je leiden door wat anderen van je vinden, wees gewoon jezelf. Wat maakt het dat de mening van anderen er zo toe doet?
Doe jij waar je achter staat en waar je in geloofd? Heb je plezier in wat je doet? Mooi, dan is het ook niet relevant wat anderen daarvan vinden. Bekijk het eens van de andere kant, wat vertelt hun mening over jou? Het vertelt vaak meer over de ander. Leef je eigen leven niet dat van een ander!
Waarom streven we dan toch naar een groot bereik?
Wordt jij leuker met het aantal volgers dat je krijgt? Zoek de verbanden tussen volgers en invloed? 100.000 mensen op je post “You Rock” en de volgende dag ben je alweer irrelevant.
Helaas kunnen we er niet om liegen er hangt een behoorlijk taboe over recruiters heen. Dat maakt het helaas noodzakelijk om te schrijven over de mensen achter het verhaal. Wat zijn hun motieven, welke waarden schuilen er achter het bericht en niet te vergeten met welke reden delen ze dit bericht? Laten we ons lekker concentreren op onszelf. Als we uitgaan van het goede wordt het leven een stuk leuker!
Recruitment even in het zonnetje zetten!
Sceptische gedachten bij recruitment, of beter gezegd over recruiters en hun bedoelingen? Het lichtgevoelig, het lijkt wel alsof iedereen zich bezighoudt met laten zien wat zij doen om anders te zijn dan de rest? Ik hoor het regelmatig voorbij komen. spijtig maar helaas noodzakelijk zeg ik dan. Helaas is dit de enige manier om podium te krijgen voor jouw toegevoegde waarden.
Want wie anders is, valt op! Maar wat zegt opvallen nu eigenlijk over de kwaliteit van je dienst? Waarom is opvallen belangrijk om aandacht te krijgen voor je werk. Het begint er steeds meer op te lijken dat mensen werken als algoritmes. De leukste post krijgt de meeste aandacht! Hoe meer volgers, hoe interessanter ik ben! Hij heeft onvoldoende volgers om onze doelgroep te bereiken. Ga zo maar even door.
Ik ben succesvol omdat ik doe waar ik in geloof! Ik hou van mezelf en van anderen. Ik ben een goed mens en het maakt mij niet uit wat anderen van mij vinden. Helpen betekent voor mij een onvoorwaardelijke transactie. Niet voor wat hoort wat, maar helpen omdat je van waarde kan zijn!
Tot de volgende keer 🙂